Az egyik legnagyobb biztonsági berendezésnek a féknyereg bizonyul

A féktárcsákban található féknyereg, az egyik fő elemének számít. Egyszerűen fogalmazva a legfőbb feladatának a leírása, hogy a féktárcsa súrlódó felületére rányomja a fékbetétet és ezt követően szépen megállítja az autót.

Féknyereg lehet egy vagy több dugattyús, melyet a fékpad taposásával szabályozhatunk. A féknyereg felépítése attól függően, hogy milyen rendszerről beszélünk igen kevés alkatrészből tevődik össze. Több féle féktípust is megkülönböztethetünk, általában attól függően, hogy hol használjuk őket és milyen teljesítményt befolyásolnak. Tehát megkülönböztethetünk úszónyergest és fix nyerget. Az úszónyerges az autók nagyobb hányadánál megtalálható. Amikor úszónyerges változatról beszélünk, akkor a féknyerget egy úgynevezett féktuskóra szereljük fel, úgy hogy ez a két alkatrész között megtalálható két csúszka, amely a nyereg úszását biztosítja. Ebben az esetben a féknyereg 1 vagy 2 dugattyús is lehet. A fékezést követően a követően a dugattyú kimozdul és az egész nyerget mozgatja. Minden fékrendszer más megoldással van felszerelve, amely az autó gyártójától függ.

Nem lehet általánosítani, hiszen távol állnak egymástól, de mindegyik működési elve ugyanaz. A fix nyereg esetén a féknyereg úgy van kialakítva, hogy a tárcsa mindkét oldalán dugattyú segítségével feszítjük rá a betétet a tárcsára. Ez a megoldás igen ritkának számít. Főként a nagy teherbírású járműveknél találkozhatunk ilyen megoldásokkal. Az oka, igen egyszerűen magyarázható, költséges és felesleges is egy kis teljesítményű jármű esetén. Kevés alkalommal találkozhatunk olyannal, hogy a féknyereg meghibásodik, de ha mégis, akkor azt cserével orvosolhatjuk. Minden további információt megtalál a www.evoauto.hu oldalára kattintva.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük