A mostoha körülmények közt működő középső dob

Az autó alá betekintve szemmel végig lehet követni a kipufogórendszer útját, melynek egyik fontos része a középső dob. Gyakorlatilag ez a rendszer első dobja, amelyben terelőlemezek találhatók, amik lassítják a kipufogógáz sebességét, valamint a kipufogóhangokat is lassítja.

Középső dob feladatából adódóan könnyedén tönkre mehet. A magas hőmérsékletű kipufogógáz és az intenzív hőmérséklet ingadozás miatt a középső dob könnyedén túlmelegedhet, sőt akár ki is éghet. Utóbbi esetében aggasztó hangokat lehet hallani, de rosszabb esetben akár az üzemanyag is nagy mértékben megijedhet. Ezenkívül ilyen esetekben észlelhető teljesítménycsökkenés, valamint alacsony fordulatszámokon a forgatónyomaték is csökkenhet. Hosszabb úton relatíve nagy sebesség mellett a kipufogószelepek akár teljesen eléghetnek. Talán említenünk sem kell, hogy egy jó minőségű középső dob sokkal olcsóbb megoldás, mint a szelepégés javíttatása. A katalizátorra nézve nem veszélyes, azonban, ha kilyukad, annak sem tesz jót. A középső dob meghibásodásának tipikus oka a mechanikai sérülés, ami többféle eredetű lehet. A fémházat érhetik felszíni sérülések, akár ki is lyukadhat, a kilyukadt csövek pedig eldugulhatnak.

Ha a középső dob tönkremegy, akkor annak látható, hallható és szagolható jelei is egyaránt vannak. Ha járó motornál, vezetés közben erős vibrációt érez vagy a volán mögött ülve kipufogógáz szagát üti meg az orrát, akkor valószínűleg gondok vannak a középső dobbal. Ha a kipufogó egyértelműen hangosabbá válik, valamint durrogó hangok is hallhatók, az szintén a középső dob hibájára utal. Az autó alján található koromlerakódások szintén intő jelnek számítanak. Bővebb információkért látogasson el az alkatreszek.hu webáruházba, ahol kiváló minőségű alkatrészeket talál!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük