Áldás vagy átok az EcoBoost motor?

A többség úgy véli, hogy a nagyobb teljesítmény nagyobb motort kíván meg, azonban ez nem egészen így van. Ezt igazolja a Ford EcoBoost széria, mely egyre több típusban megtalálható a 2010-es évek elejétől. Egy átlag motor tömegéhez és méretéhez képest ezek az erőforrások pehelysúlyúak és nagyon jó teljesítményt tudnak nyújtani.

Az EcoBoost motor kapcsán bővebb információkért klikk ide! A Ford egyértelműen a jövőt célozta meg, ugyanis egy olyan kisebb motort alkottak meg, mely a számos fejlesztésnek köszönhetően nagyobb teljesítményre képes. Emellett az üzemanyag fogyasztás minimalizálását is szem előtt tartották, ahogy a károsanyag kibocsátást is. Látszólag tökéletes kombináció, azonban ennél némileg árnyaltabb a kép. Egy dologra ugyanis nem figyeltek, még pedig arra, hogy a kis motor könnyebben túlhevül. Jó példa erre, hogy a 2011 októbere és 2013 októbere között gyártott modellek esetében a hűtőfolyadék tágulási tartályának vízcsöve kirepedezhet, aminek következtében túlmelegedhet a motor az elszivárgó hűtőfolyadék miatt, így a motor akár ki is gyulladhat. Hazánkban csak pár ilyen eset történt, világszinten viszont nagyon sok, így a gyártó visszahívta a problémás modelleket és a tulajdonosokat kártalanította.

Mára ezek a problémák megszűnni látszanak, így az autótulajdonosok újra bizalmat szavaznak ezeknek a típusoknak. Az EcoBoost elsősorban azért jött létre, hogy az üzemanyag fogyasztás és a károsanyag kibocsátás mértéke csökkenjen. A közvetlen befecskendezés segít a motornak, hogy mindemellett nagyobb teljesítmény jöhessen létre. Így az EcoBoost motorok szegénykeverékes módban is hibátlanul működnek, alacsony fordulatszámon. A másik nagy előny, hogy ezek a motorok turbófeltöltőkkel rendelkeznek, így sokkal nagyobb teljesítményre képes az erőforrás, mint azt a mérete alapján gondolnánk.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük