A vezérlés az egyik legfontosabb, úgy mondd alkatrész, mégis kevés figyelmet fordítanak rá az emberek. Kilométerekhez viszonyítva filléres befektetésről van szó, viszont szakadás esetén tíz-, de akár százezres tételekről is lehet szó. Az átugrott vezérlés jeleit nagyon könnyű észrevenni.
Az átugrott vezérlésről ezen a linken tudhat meg bővebb információkat! Mielőtt bővebben szót ejtenénk az átugrott vezérlés jeleiről, előbb célszerű jobban megismerni a vezérlés egyes típusait. A leghangosabb típus jellemzően teherautók esetében használatos, ez pedig a fogaskerekeken alapuló vezérlés. Tartósság tekintetében verhetetlen termékről van szó, viszont az általa okozott hangos zaj miatt csak kishaszongépjárművekben és néhány SUV gépjárműben található meg. A másik két vezérlő alternatíva, melyet előszeretettel használnak a hétköznapi autózásban, a szíjas és a láncos meghajtás. A szíjas meghajtás élettartama némileg rövidebb, mint a láncos típusoké, azonban itt kevesebb kárt okoz egy esetleges szakadás. A szíjas vezérlés esetében a legnagyobb problémát a megnyúlás okozza, melynek eredménye a zajos működés.
Ha a tartósságot vesszük alapul, akkor a láncos vezérlés jobb megoldás, azonban ez egyáltalán nem azt jelenti, hogy nincs szükség karbantartásra. Mivel a láncos vezérlést olaj keni, ezért a megfelelő motorolaj használatra komoly figyelmet kell szentelni. A vezetési stílus is komoly hatással van a vezérlésre. Az autópályán nyugodt tempóban való autózás sokat segít a láncos vezérlés élettartamának meghosszabbításában, viszont a városi közlekedéssel járó folyamatos visszaváltás nem tesz jót a vezérlésnek. Éppen ezért a szakadás gyakran váltás közben következik be. Sokat segít, ha ügyel a visszaváltásra a megfelelő fordulatszámon!